vliegtuig 1
Pagina top navigatie elementen
LEERLING: Dit is gewoon precies goed, kijk zo.
LEERLING: Dit is wel heel moeilijk.
LEERLING: Maar effe kijken hoor… (…) hier, moet je via die kant zo maken zo kijk zo. Zo ziet onze vliegtuig eruit. Kijk. Dan maken hier een gaatje, daar een gaatje. En hier…
LEERLING: (…) plakband.
LEERLING: Ja, maar hij moet dik zijn, dik zijn. Meester mogen we het plakband nog lenen?
LEERKRACHT: Plakband had je toch al?
Je ziet de leerlingen samen bouwen aan het vliegende voorwerp. Nadat ze een ontwerp op papier hebben gemaakt, gaan ze aan de slag. Maar tijdens het bouwen merkt een leerling op dat ze het ontwerp aan moeten passen. Even terug naar de tekening dus! Waar moeten de gaatjes en waarom? Bovendien wil hij het voorwerp dikker maken, zodat het langer blijft zweven. Na dit korte overleg tussen de leerlingen waarin ze hun keuzes beargumenteren, kunnen ze weer verder met bouwen.